Δραστηριότητες ανάπτυξης της αλγοριθμικής σκέψης και της προγραμματιστικής ικανότητας (ΣΤ’ Τάξη)

Στα πλαίσια ανάπτυξης της αλγοριθμικής σκέψης και της προγραμματιστικής ικανότητας στο μάθημα της Πληροφορικής οι μαθητές της Στ’ τάξης χρησιμοποίησαν πλακέτες  μικροελεγκτών micro:bit  και  Arduino IDE δημιουργώντας τα δικά τους προγράμματα και επεκτείνοντας άλλα για να επιλύσουν απλά προβλήματα και να χειριστούν ρομπότ και αυτοματισμούς.

Οι πλακέτες Micro:bit είναι εξαιρετικά ευέλικτες στον προγραμμαστισμό και εύκολα διαχειρίσιμες από παιδιά. Το micro:bit έχει μέγεθος 4cm × 5cm, με ενσωματωμένο επεξεργαστή ARM 32 bit, πολλαπλούς αισθητήρες, Bluetooth και λειτουργίες εκπομπής. Διαθέτει δύο κουμπιά για αλληλεπίδραση με τον χρήστη, είσοδο δεδομένων και οθόνη μήτρας LED 5×5. Η Οnline Κωδικοποίηση Blocks Editor  έγινε από το σύνδεσμο:

https://makecode.microbit.org

Το ΣΤ1 ασχολήθηκε με τα Κιτ Ρομποτικής  Gigo τα οποία αποκτήσαμε από συμμετοχή του σχολείο μας στη Δράση του 1821 του Δήμου Τρικαίων. Οι μαθητές κατασκέυασαν με τα δομικά υλικά της Gigo και στη συνέχεια τα προγραμμάτισαν μοντέλα όπως :  Φανάρια κυκλοφορίας με λειτουργία χρονσιμού για να αναβοσβήνει, ένα τετράποδο σκαθάρι, τον Ανιχνευτή μετάλων,  έναν τροχό τοπογράφου και μια τρίκυκλη μοτοσυκλέτα. 

Το ΣΤ2 ασχολήθηκα με τα Κιτ Ρομποτικής της Polytech  R2 τα οποία αποκτήσαμε από το Υπουργείο Παιδείας το 2024.  Αφού συναρμολογήσαμε το Robot 2, το οποίο βασίζεται στην εύχρηστη και ευέλικτη πλατφόρμα ανοικτού κώδικα Arduino, στη συνέχεια ο προγραμματισμός και ο έλεγχος του ρομπότ R2 έγινε με το Arduino IDE και με το Bluetooth.  Ο χειρισμός της κίνησης του ρομπότ και ο έλεγος των λειτουργιών του  έγινε με την εφαρμογή R2 μέσω της ταμπλέτας και τη χρήση αισθητήτων και βοηθητικών συσκευών.