Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας για το eTwinning Έργο «STEM Explorers»

Μετά την Εθνική Ετικέτα Ποιότητα για το eTwinning Έργο «STEM Explorers » μας δόθηκε και το Ευρωπαϊκό βραβείο για την ποιότητα και το περιεχόμενο του έργου μας ως ανταμοιβή στις εξαιρετικές προσπάθειες και εργασίες των μαθητών μας.
Συγχαρητήρια σε μαθητές/τριες  και εκπαιδευτικούς. 
 

Απονομή Εθνικής Ετικέτας Ποιότητας για το eTwinning Έργο  (STEM – Explorers) που υλοποιήθηκε τη σχολική χρονιά 2023-2024 από τους μαθητές και τις μαθήτριες  της ΣΤ τάξης του σχολείου μας, στο πλαίσιο του μαθήματος “Πληροφορική ” με την εκπαιδευτικό Πληροφορικής  (Κυροδήμου Έφη).

Ένα μεγάλο μπράβο στους μαθητές και τις μαθήτριες του Σχολείου που συμμετείχαν στο Έργο.

 

stem explorersΤο πρόγραμμα STEM Explorers είναι ένα συνεργατικό etwinning έργο με σχολεία του εξωτερικού το οποίο έχει τους παρακάτω στόχους:
  1. Να παρέχει σε μαθητές ηλικίας 7-11 ετών την ευκαιρία να εξερευνήσουν πεδία STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics).
  2. Να αναπτύξουν δεξιότητες διεθνούς συνεργασίας και διαπολιτισμικής επικοινωνίας.
  3. Να ενθαρρύνει την περιέργεια και τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων των μαθητών.
  4. Να αναπτύξουν τις δεξιότητες επιστημονικής σκέψης των μαθητών μέσω έργων STEM.

Η  συμμετοχή των μαθητών/μαθητριών στην εκπαίδευση STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics), η οποία αποτελεί μια ολοκληρωμένη εκπαιδευτική προσέγγιση στη μάθηση που συνδυάζει την Επιστήμη, την Τεχνολογία, τη Μηχανική, τις Τέχνες και τα Μαθηματικά με σκοπό την καθοδήγηση των παιδιών προς την έρευνα, τη δημιουργικότητα, την κριτική σκέψη και την επίλυση προβλημάτων (Khine & Areepattamannil, 2019).

Σχολεία Συνεργασίας : Συνεργαστήκαμε με 20 σχολεία από : Ελλάδα, Ρουμανία, Λιθουανία και Τουρκία.

Ιστοσελίδα Έργου : TwinSpace | ESEP (europa.eu)

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Κυροδήμου Έφη – ΠΕ86- Πληροφορικής

Δραστηριότητες του έργου:

Οκτώβριος-Νοέμβριος: Εισαγωγή Έργου και Δημιουργία Ομάδας Προωθήσεις και επικοινωνία μεταξύ των συμμετεχόντων σχολείων. Κοινή χρήση πληροφοριών σχετικά με το σκοπό, τους στόχους και τις προσδοκίες του έργου.

Οι μαθητές και των δύο τμημάτων (Στ1 και Στ2) δημιούργησαν το προσωπικό τους avatar ολοκληρώντας την συνολική εικόνα της τάξης τους.  

Δημιούργησαν το λογότυπο του έργου μας, ψηφίσαμε για το καλύτερο που μας εκπροσώπησε επάξια ανάμεσα στα 20 άλλο λογότυπα:

Στείλαμε τις Χριστουγεννιάτικες ευχές μας στους φίλους μας μέσα από ένα ψηφιακό δέντρο ευχών

new year wish tree

Δεκέμβριος-Ιανουάριος: Βασικά θέματα και εμπειρίες STEM. Ερευνητική και σχεδιαστική δραστηριότητα σε μαγνήτες. Οι μαθητές χρησιμοποιούν διαδικτυακές πλατφόρμες για να μοιραστούν τα αποτελέσματα των πειραμάτων και να εξετάσουν τη δουλειά άλλων χωρών.

1ο πείραμα:  Οι μαθητές μας  ασχολήθηκαν με τον μαγνητισμό και το ερευνητικό ερώτημα : «Πως επηρεάζεται η δύναμη έλξης ενός μαγνήτη από τον αριθμό των μαγνητών». Καταγράψαμε τα αποτελέσματα και στη συνέχεια δημιουργήσαμε με τη βοήθεια του 3D εκτυπωτή μας, πυλού και χαρτιού προσωπικά και οικιακά αντικείμενα εφαρμόζοντας πάνω τους μαγνήτες. Οι μαθητές μας χάρηκαν την ερευνητική και δημιουργική αυτή εμπειρία …

Μια γεύση από τη δραστηριότητα μπορείτε να δείτε από το βίντεο που  ακολουθεί. 

Φεβρουάριος-Μάρτιος –  Πρόβλημα- Ερευνητικό ερώτημα: Μπορεί ένα αλεξίπτωτο κατασκευασμένο από πλαστικές σακούλες και σπάγκο να σώσει ένα αυγό από το ύψος του πρώτου ορόφου του σχολείου μας; (Eggstronaut Parachute Competition)

 2ο πείραμα: Οι μαθητές μας σε ομάδες σχεδιάσαν και κατασκεύασαν ένα αλεξίπτωτο με το οποίο θα προσγείωναν με ασφάλεια ένα αυγό, τον «αυγό-στροναύτης» τους στο έδαφος. Αρχικά μελετήσαμε τις διαδικασίες προσγείωσης στη σελήνη που χρησιμοποιούν οι αστροναύτες της ΝΑSA και στη συνέχεια οργανώσαμε ένα διαγωνισμό δημιουργίας του πιο ασφαλούς αυγο-αλεξίπτωτου.

Ποια η πρόβλεψη σας; Τι θα αλλάξουμε; Τι θα κρατήσουμε σταθερό; Ποια η σχέση αντίστασης του αέρα και μέγεθος αλεξίπτωτου; Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα οι μαθητές θα εξασκηθούν σε διαδικασίες μηχανικού σχεδιασμού, κατανόησης της του τρόπου δημιουργίας της επιστημονικής γνώσης από τους επιστήμονες.

Απρίλιος:  Πόσο βάρος μπορεί να αντέξει μια γεφυρα από χαρτί; Χρησιμοποιώντας μόνο 4 χαρτιά Α4 θα προσπαθήσουμε να φτιάξουμε μια κατασκετή που θα σηκώνει το μέξιστο δυνατό βάρος. Ποιοι παράγοντες παίζουν ρόλο στην κατασκευή; Ο τρόπος διπλώματος του χαρτιού; Η τοποθέτηση μεταξύ τους; 

Νικήτρια ομάδα η Oμάδα 6 με βάρος : 1523 gr.

Απρίλιος – Μάιος: Οι μαθητές  εργάστηκαν  σε διεθνείς ομάδες και δημιούργησαν   συνεργατικά έργα STEM. Συγκροτήθηκαν Μικτές Ομάδες Χωρών του Ηλιακού Συστήματος. Σχηματίστηκαν 9 ομάδες συμπεριλαμβανομένου του ήλιου και 8 πλανητών. Κάθε ομάδα δημιούργησε πληροφορίες, γραφικά, ποιήματα και τραγούδια για το ουράνιο σώμα. Σχεδιάστηκε να χρησιμοποιηθούν εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) για όλα αυτά. Όλα τα προϊόντα συγκεντρώθηκαν στη γενική παρουσίαση.

Μάιος – Ιούνιος : Έγινε η Αξιολόγηση του έργου από τους μαθητές/τριες και τους εκπαιδευτικούς. Δημιουργήθηκε μια συνεργατική εικονική-ψηφιακή έκθεση με εικαστικές αποτυπώσεις των πειραμάτων στα οποία έλαβαν μέρος οι μαθητές μας. Στο τέλος του έργου δόθηκαν πιστοποιητικά για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές μας . Τέλος, πραγματοποιήθηκαν έρευνες για την αποτελεσματικότητα και την επιτυχία του έργου μας. 

Πιστοποιητικά Ολοκλήρωσης του έργου 

Για τους Εκπαιδευτικούς                              Για τους μαθητές 

Blue Science Project Participation Award Kids Certificate    Blue and Purple Pastel Colorful Cute Illustrative Science Certificate of Participation 2

Εικονική Έκθεση

Powered by emaze

Έρευνες για τα αποτελέσματα του έργου

 

Έγινε με το Padlet